22.12.2012 : KENDURI KENDARA WARIS

Dari MERSING KANAN ke MERSING KIRI

Hahahaha.. apa la topik kat atas tu kan.. dari kanan ke kiri..kekeke.. korang gelak jugak ek? Ha..tu lah..korang tak tau..(untuk yang tak tau la kan)..MERSING ni memang ada MERSING KANAN dan MERSING KIRI..mana datang KIRI dan KANAN tu? Sebenarnya..kat MERSING ni ada sungai yang membahagi daerah MERSING kepada dua bahagian..sebelah KIRI dan KANAN Sungai Mersing tu la yang membuatkan adanya MERSING KANAN dan MERSING KIRI.. =p

Hari ni kenduri Manja a.k.a Dayah Rahman (ni blog dia http://dayahrahman1910.blogspot.com/).. Kenduri yang ke 6 kot untuk tahun 2012 bagi Waris Allahyarham Pak Wok Jumaat kalau aku tak silap. Aku yang ke-4 rasanya.. Eh.. no 4 ngan aku nih memang ada kimia la..kimia??? Whatt?? bahan kimia?? ahaha.. Omputeh kata chemistry lah..kui3..

Mabuk kang korang..so..layan gambar je la.. kali ni kita namakan entry gambar2 ni.. DESTINASI CINTA.. =)

Alamak!!!.. Sebelum korang tgk gambar kan..aku nak bagitau..aku xder pun bergambar dengan pengantin..huhuhu..sedih..sebabnya kan..kami ni kan ke sedara..dok jer kat dapur..bersembang!!..haha..sampai sudah lupa nak bergambar dengan pengantin..sebab dok bergambar sesama sendiri..sorry ek Manja.. Ampuunnn..

OK..baru dibenarkan tgk gambar.. sila2..tengok jgn x tgk.. =)

Aku & En Apaw

Tangkap lentok.. 


Disebabkan depa ni pengantin..sekali lagi diberi penghormatan dimasukkan gambar.. Bayar2..haha..

Ok..settle dah kenduri hari ini..ALHAMDULILLAH..

Semuanya berjalan lancar..Alhamdulillah tak hujan..Ha..korang tunggu ek..jap je lagi aku update pasal HARI KELUARGA WARIS ALLAHYARHAM PAK WOK JUMAAT..

Sebelah malam pulak.. Kami sekeluarga sekali lagi berkumpul kat umah Dayah..a.k.a anak perempuan Mak Yam n Pak Man..hehe.. Malam ni kami ada sesi pengkisahan susur galur keluarga besar kami.. 

Actually this is part of acara untuk HARI KELUARGA WARIS ALLAHYARHAM PAK WOK JUMAAT.. majlis malam ni..bukan aku yang jadi host..so..aku menjadi pendengar setia..banyak jugak cerita dahulukala yang kami dapat tahu dari Ayah Mad.. Alhamdulillah..kami berjaya berkumpul untuk mendengar sejarah keluarga daripada waris yang masih ada..

Jom layan pic acara malam plak..
Dalam gambar ni ada 12 orang.. Ni semua adik beradik Arwah Mak.. Adik beradik Arwah actually ada 16 orang..3 meninggal masa kecik..dan Arwah Mak meninggal masa usia 65 tahun.. AL-FATIHAH untuk Arwah Mak..

Berdiri dari kiri : Pak Awang, Ayah Mid, Mak Ham, Ucu, Mak Esah, Mak Anjang, Wak Jid n Pak Andak
Duduk dari kiri : Mak Long, Ayah Mad, Mak Ngah n Mak Yam



Nih aku dan family aku dengan Ayah Mad

So..malam ni berakhir dengan terbongkarnya pelbagai cerita2 lama.. untuk simpanan kami sebagai waris ALLAHYARHAM PAK WOK JUMAAT.


Layanzzz..

Tata


2 comments:

  1. hamboi nyah.. glemer mak... dtg opis yek amik cek 2k...

    ReplyDelete
  2. Hahahaha.. apalah salahnye..keke.. bayar2.. =)

    ReplyDelete