7.2.2013 : Part 5 : Travelogue Bandung

Day 2 : Edisi Toko Tiga, Cibaduyut, Cihampelas

Settle dah mual² and pening2 lepas naik permainan yang pelbagai tu..kami pegi melantak plak..tau apa tu melantak? makanlahhh.. haha..kami makan nasi padang lagi..sebab cepat and kejar masa untuk ke Cibaduyut..Kami masih ke Restoran Sederhana..cumanya kali ni Sederhana kat lain plak..ntah apa yang sederhana aku pun xtau.. X kesahlah..asalkan makan kenyang..huhu..

Lepas makan.. Kami ke Toko Tiga.. masa nih dah kul 4 lebih kot..So..kami kena kejar masa yang dok tinggal2 kami dengan sesuka hatinya...waaaa... kena tinggal ngan masa nih xleh nak dapat semula.. sedih =(

Aku xder amik gambar toko 3 nih..so aku mintak tlg Miss Google la..hehe

Sumber : Google

Kat sini En Apaw beli 2 helai seluar..satu jenama Mercedes Benz..macam nama keta kau!! dan satu lagi Burberry..perghhh..jenama x hingatt.. xpelah..asal sedap pakai..dan aku kata..tu seluar raya..hehehe..jimat..xyah beli dah untuk raya nanti..

Lepas kami ke Toko 3, kami gerak ke JALAN RIAU.. Kat sana banyak factory outlet (FO).. memang Bandung ni banyak sangat facotry outletnya..sampai korang x larat nak jalan.. antara jalan2 yang popular dengan factory outlet ialah :-

Jalan Riau - Terminal Tas, STAMP, Heritage, ForMEN dll
Jalan Dago - Donatello, Jetset, Gossip, Glamour, Runway, Grande dll
Jalan Setiabudi - Rumah Mode dll

Kali ni..aku bawak delegasi ke Jalan Riau.. Sebabnya Ucu nak beli beg tangan..kat Jalan Riau ni ada satu kedai nama TERMINAL TAS..dalam kedai ni..ada bannnnyakkkk sangat bag tangan..daripada yang murah sampailah yang mahal..korang bayangkanlah ek.. bayang la cepat.. dah bayang ke blom? hehe..

Sampai je Terminal Tas, aku dan En Apaw jalan2 ke FO lain..saja la bawak En Apaw jalan2 area ni..aku dah biasa kat sini..(ayat berlagak disitu..x suka.. x suka..hehe)..Sementara aku ke FO lain.. Ucu, kak idah n mak mertua aku masuk ke Terminal TAS.. aku g satu FO ni..dah lupa nama apa..beli blouse2 je..dan beli minyak wangi yang inspired daripada minyak2 wangi mahal..aku beli DAVIDOF ngan ISSEY MIYAKI.. En Apaw beli BURBERRY kot..huhu..lupa.. Lepas dah jalan2 tu..aku gerak ke Terminal Tas..

Korang tau tak??!!!.. Ucu n Kak Idah x keluar lagi dari Terminal Tas..while mak n ayah mertua aku tgh bayar kat kaunter masa kitorg masuk ke terminal tas tu.. okla..x lama kan.. hehe.. yang aku suruh korang bayangkan tu.. waktu aku bayar harga beg aku..adalah sama dgn waktu Kak Idah n Ucu bayar..hahaha..apa maknanya tu?? Maknanya..lamanyaaaaaaaaaa diorang dok belek beg dalam terminas tas tu..aduiii..mabuk beg tangan kot..kekeke..

Lepas beli2 tu..kami keluar dan lepak kat seberang jalan terminal tas..ada lagi FO nama apa ntah..aduii..lupa lagi..ampun.. aku buat pertama kalinya beli beg telekung yang unik tu..huhu..

Bila dah beli..aku ajak En Apaw masuk dalam FO tu..cari2 baju..then masa tgh try baju..Kak Idah panggil..haha..rupanya kami ajer yang xder..so..cecepat try dan bayar..dan balik ke Van..

Perjalanan balik kami tergendala..huhu..sebabnya..aku terlupa minyak wangi yang beli tadi..tertinggal kat tempat letak barang kat terminal tas..huhu..sian En Apaw menjadi mangsa kesilapan aku..syg mintak maaf abg syg..muah2!!

Sebelum abis..aku letak gambar terminal tas..dari Miss Google



Kami sampai hotel..dan tido!
Esok pulak yer..

Tata





No comments:

Post a Comment