8.2.2013 : Part 6 : Travelogue Bandung

Day 3 : Pasar Baru, Cibaduyut, Cihampelas, Rumah Mode (lagi!) 

Hari ni kami gerak sama macam semalam..lepas makan sarapan (nasi goreng lagi..hehe) Pak Hendy dah tunggu kat luar hotel..kami semua arini ada mission menghabiskan duit yang terbesar..haha..sebabnya..destinasi kami arini adalah... PASAR BARU !!!

Kami sampai ke Pasar Baru dan terus ke kedai SEROJA JAYA.. Kedai ni jual kain utk buat baju kebaya..kurung dan kebanyakannya dah potong 4 meter siap..aku dalam setiap kedatangan memang akan ke kedai ni..sampaikan Aunty n Uncle kedai tu dah kenal muka aku..hehe..

Bila dah shopping..memang x ingat dunia luar kan? memang la..sebabnya..Pasar Baru ni dalam bangunan..7 tingkat..memang x tau apa jadi kat dunia luar..aku ngan En Apaw meneruskan perjalanan ke KEDAI VOGUE sebab En Apaw nak tempah sut (kot + seluar).. lepas mintak tawar..kami dapat tempah sut En Apaw dengan harga Rp1.2 juta (kot!..lupa exact figure) 

Korang jangan risau pasal solat n makan..kat Pasar baru ni ada food court..dan ada masjid.. masjid terletak di atas bumbung bangunan..manakala food court kat tingkat 6.. So..xder la alasan bershopping sampai lupa solat yer.. NO NO NO!!

Jom layan pic..


Ini la bangunan Pasar Baru Trade Center

Angah, Along n Abg Man dalam salah satu kedai yang disinggah..depa pun sporting jer layan bergambar..

Makan timeee!!.. Nampak air oren tu x? Itula air yang paling sedap aku minum kat Bandung (after 1st time minum..aku mmg mintak air tu je.. nama air ni - Es Jeruk.. sebenanrnya air oren..tp bukan mcm oren kita.. tpi diorang guna limau kulit ijau tu..mmg sedap! RECOMENDED!!

Pasar Baru dah nak tutup..so..tunggu lagi?? Keluar la dari bangunan tu kan..tunggu Van.. Masa kami kat sini dari 9 am sampai 5pm (Waktu Indonesia)..maknanya..dari bukak kedai sampai tutup kedai..hahahaha..

Lepas beli belah abis duit kat sini..kami dok berbincang nak g mana.. aku ingat nak bawak diorg g Jalan Dago..tapi nanti x sempat nak ke Cibaduyut..so..aku macam nak cancel Cibaduyut..tapi sebab Pak Ucu nak pegi tgk kasut kulit..kami pun buat keputusan untuk ke Cibaduyut..

Dalam masa yang sama..aku nak jugak g Cihampelas..haha..so..aku tanya kat Pak Hendy.. jauh x? Dia kata jalan ke Cibaduyut n Cihampelas ni berlainan..nanti kalau ke satu tempat tu..xkan sempat nak ke tempat lain..

Cer korang tgk map ni..memang x sama jalan..Arghh..x kira..dah bayar kan? Biar je diorang bawak kita..hehe..


 Aku nak jugak..nak jugak ke dua2 tempat tu..so aku kata..

Xpe..kita ke Cibaduyut dulu..lepas tu pergi Cihampelas Walk (ada mall dan tempat makan)..selain tu kat Cihampelas ni memang ada orang jual jeans tempatan, t shirt dan lain2..

Pak Hendy kata OK!!..SO..apa lagi..dari kiri!! GERAK!!

Sampai ke Cibaduyut..layan apa yang patut ya.. En Apaw beli talipinggang kulit dan sandal kat sini..aku plak beli sandal n kasut.. aku macam biasa x amik gambar..depa amikla gambar..so layan gambar depa ek..hehe

Nih la Pak Ucu..


Nih Naimah, Khaidir n Irah..

Korang nampak kasut2 kat belakang tu..betapa banyaknya..pening nak pilih..mujur satu kedai je..haha

Sudah! Sudah!

Kita nak cepat ni..

Haa..kenapa nak cepat ni??? Sebabnya..ada permintaan untuk repeat ke RUMAH MODE..haha..ada la tu yang nak dibelinya..kekkee.. xnak pegi kang..kesian..last2nya..menggunakan kuasa veto yang ada pada aku..aku bagi sejam je kat diorang untuk shopping ke kat Rumah Mode..haha..aku tetap nak bawak diorang g Cihampelas..hehe..

..Pak Ucu abis Rp2 juta lebih kot dalam sejam tu!!..haha..mmg shopping ekspress..hehhee..siann..Sementara diorang menghabiskan duit, aku n En Apaw meninjau2 kawasan kat Rumah Mode ni..sebelum ni..aku x pernah tinjau kawasan ni..rupanya ada macam2 jugak kat sini..tapi ni adalah trademark Rumah Mode 

Blurrrr..

Aku tgk jam dah dekat sejam..dan aku pun apa lagi..anta sms kat Kak Idah..sms berbunyi..hehe

Cepat cepat..cepat harimau cepat..jangan lambat lagi..sudah 1 jam..
ahahhaha..cute x sms aku..hehe

Diorang sampai x lama lepas tu..naik van..dan pecut ke Cihampelas..

 Cihampelas!!!.. Kami datang..hehe..

Kitorang makan kat Kedai Bakso Malang.. makan la apa yang patut kan..pastu macam biasa..kenangan dan bukti berada di sini adalah amik gambar..

Cantikkan pemandangan belakang tu..itula Cihampelas Walk..Mall yang santai..best jer jalan kat situ..tapi masa ni..x sempat nak jalan..lapaQ.. (Sila abaikan perutku yang chumell itu ya.. =p)


Ini la kami.. happening kan??

Apa tunggu lagi? Dah letih..Jom balik..

Tata

No comments:

Post a Comment