6.2.2013 : Part 1 : Travelogue Bandung

Day 1 : KL - BANDUNG

Yeeehhaaaa... hari yang ditunggu telah tiba.. So..kami bangun pepagi yang celik..kalau buta x nampak kan? hahahha.. Perjalanan kami naik kereta..3 buah kereta membawa bersama² 13 orang penumpang.. Mak n Ayah dah sampai LCCT sebab depa p LCCT naik bas dari Ipoh.. Rupanya ada bas dari Ipoh direct ke LCCT..Mudah kan? Tapi.. sorryy..x sure bas apa..

So..perjalanan kami terhenti di RnR Dengkil...opppsss... TERHENTI??? tidakkk..berhenti atau diberhentikan sebenarnya.. berhenti untuk sarapan pagi.. kita makan dulu..

Makan² di RnR Dengkil

Mereka dengan muka teruja..sangattt... =p

Kenyang? Dah kenyang ke belum? Belum??? Melampau perutttt...haha

Sudah2..jom teruskan perjalanan ke LCCT. Bila sampai LCCT..macam biasalah..kami yang jadi driver kereta ni kena turunkan semua delegasi kami di International Boarding Gate bersama-sama semua bagasi      (Aku dan warning semua delegasi, TIDAK TIDAK TIDAK dibenarkan membawa beg melebihi 7kg)...hahahaha..betul..sebabnya aku memang x beli luggage..rugi2.. korang tau x? kami beli 200kg untuk luggage waktu balik nanti.. perghhh!!!..Memang mahal dan banyak kg..adoiii.. 

Cer buat matematik mudah sikit..

Source : Airasia Website

Aku amik 200 kg kan? Maknanya 200kg/ 20kg = 10 orang

So..20kg tu letak atas nama 10 orang..
RM 40 x 10 orang = RM400

Kalau korang amik 15kg = RM35 sorang (konon² macam xnak amik 20kg yang RM40 tu kan..)

Cer kira pulak

200kg/15kg = 13.3333 orang (Jadi 13 je la kan..ko nak letak mana plak 0.333 orang tu??) haha

So.. 15 kg tu kena letak atas nama 13 orang kan?
RM35 x 13 orang = RM455

RUGII tau x?? memang RUGII !!

So..beli lah 20kg..murah RM55

Bila aku dah kira2 ngan kepandaian matematik aku..ehehe.. Kita cuma untung kalau beli yang 20kg dan 25 kg (Dalam kes 200kg ni). 

Aku dengan baiknya siap buat kira² guna EXCEL lagi..haha..


Walau apa pun..semua bergantung kepada booking number korang la..kalau korang semua nama dok dalam booking number yang sama mungkin boleh share.. tapi sorang pun UP to 40kg je kan.. Semua ni sebagai panduan dan tips sahaja.. kalau bagusss...amikla..FREE dan HALAL..hehe


OK..dah settle parking kereta.. aku parking kat parking lot yang dekat dengan Tune Hotel LCCT tu.. Harga dalam RM15/day kalau x silap.. kalau silap..ampuuunnn.. =p

Kami pun berjalan lah kami..aku, En Apaw, Kak Idah n Khaidir.. melakukan pengorbanan berjalan jauh kerana menurunkan delegasi yang ramai..huhu

Sampai je kat bangunan LCCT tu..aku n En Apaw cari ayah n mak..tapiii...sebelum tu bergambar dulu..yeeehaaa



Dah jumpa mak n ayah..kami pun berangkat masuk ke dalam balai berlepas antarabangsa.. jangan ko buat plak masuk balai berlepas domestik..sampai ke sudah x ke Bandung nanti..hehehhe..

Dalam balai berlepas tu..bukanla ada apa sangat.. tapi..ada tempat mengurut kerusi tu..apa lagi..kita uruttt..hehe..

Wahhh...bukan main rehat lagi mak ngan ayah kan..perghhh!! Terbaekkk..

Aiii...diorang pun sama?? haha.. yang tudung biru tu Kak Idah..yang tudung itam tu Ucu..Aku??? yang di tengah2 nya..

En Apaw dengan ayah n mak..

Ni la kami..muah2

Adoii.. Panjang lagi ni..tapi x abis lagi Day 1..sambung jap lagi ek..

Tunggu.. ~~


No comments:

Post a Comment