Sneak Peek Bandung

BANDUNG dan BANDUNG lagi..

Sebenarnya cerita Bandung ni dah lama..setahun kot.. kami (aku, Kak Idah n Ucu) memang dah merancang akan ke Bandung setelah kami semua bergembira sakan di Sabah tahun 2011 yang lepas.. Kami collect RM150 setiap family dan merancang untuk jadikan modal vacation.. Good idea kan? Kalau sorang2 x mampu..maka beramai2lah kita..haha..

Jadinya.. sebagaimana biasa dan kebiasaannya..aku dan Kak Idah akan jadi kepala rombongan.. Kami dah settlekan beberapa perkara penting untuk trip kali ini. Dulu, masa memula kumpul duit..aku belum bergelar Puan kepada En Apaw.. tapi rezeki dan ketentuan ALLAH..masa nak g trip ni..aku dah pun jadi isteri En Apaw..jadiknya...xkan la nak tinggal dia kan..hehe..sian Abg Syg.. =p


So..kami buat passport berasingan, di tempat yang lain..selang sehari..Aku buat kat Seberang Jaya, En Apaw buat kat Ipoh.. Utk pengetahuan jgk.. aku angkut sekali mak n ayah mertua untuk join trip ni.. cuma tambang diorang agak mahal skit..sebab beli x sama masa.. kenala RM810 utk diorang berdua.. tapi..apalah sangat RM tu kalau dibandingkan kegembiraan diorang kan?




So.. kita layan dulu gambar persiapan ke Bandung.. =)

Ni namanya tag untuk bag.. =)

Ini pulak carta tukaran wang RM ke Rp
  




  Yang ni boarding pass aku ngan En Apaw 

Yang ni pulak boarding pass mereka dan keluarga mereka.. ramai kan? kan? kan?

Dah selesai semua benda ni..

Aku dah juga menyetelkan perkara-perkara seperti tercatat di bawah :-

1. Pengangkutan - Van besar untuk 16 orang (Rp 4, 800, 000)
2. Penginapan - Patradisa Hotel (2 bilik double, 1 bilik quad, 1 bilik berlima) - Rp 4,450,000
3. Tiket masuk Trans Studio (15 x Rp 150,000 - weekdays rate) - Rp 2, 250 000
4. Airport tax Bandung (15 x Rp 75 000) - Rp 1, 125 000

Semua duit ni better bagi sorang pegang dan asing siap2 dalam sampul berlainan... dan dalam trip aku kali ni..memang Kak Idah la orangnya..haha.. Syabas!! 
Nih gambar kereta..ehsan Miss Google

Nama van ni Suzuki Elf..kami naik 15 orang..ada lagi ruang untuk beg dan barang²


Nampak x bilik tingkat bawah yang tengah2 tu..tu la bilik aku dengan En Apaw.. 


Ni gambar bahagian dalam Hotel Patradisa

Transportation ni aku memang x amik ngan orang lain la..aku rasa ni dah kali ke 3 aku amik transportation dengan Amir.. Korang boleh contact dia through amirseun@yahoo.com

Hotel Patradisa.. pun rekemen jugak..sbb murah dah tiap2 pagi ada sarapan..hehe.. dekat dengan Kedai kek apa tuh...ala..lupa plak.. haaa... Kartikasari.. =p

Okeh..settle persiapan..lepas ni..Day 1 pulak..sabar..

Tata






No comments:

Post a Comment